hrVeleučilište studija sigurnosti (VSS)
hr     en
PRIJAVI SE
hrVeleučilište studija sigurnosti (VSS)
hr     en
PRIJAVI SE

Povijesni trenutak za Bina-Istru i Hrvatsku: Otvorena druga cijev Tunela Učka!

Iznimno smo ponosni na izvanredna postignuća naših profesora. Jedan od takvih stručnjaka je profesor dr. sc. Dario Silić, glavni izvršni direktor tvrtke Bina-Istra, koji je predvodio jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj.

Pod vodstvom profesora Silića, Bina-Istra, koja je dio francuske grupacije Bouygues Construction, uspješno je završila otvorenje druge cijevi Tunela Učka – monumentalno postignuće koje je drugo po veličini infrastrukturno ostvarenje u Hrvatskoj, odmah iza Pelješkog mosta. Tunel Učka, sada treći najduži tunel u zemlji, predstavlja ključnu poveznicu između Istre i ostatka Hrvatske.

U nastavku donosimo izjavu dr.sc. Daria Silića.

Otvorili smo drugu cijev Tunela Učka od 5,6 km, povijesni dan za Bina Istru, za korisnike naše autoceste i za Hrvatsku.

dario silić - bina istra - tunel učka

Novi tunel Učka, sagrađen od francuske grupacije Bouygues-a TP ima 24 poprečna tunela, svakih 250 m, od kojih 12 pješačkih i 12 za vozila što ukupno čini 6,5 km tunela i čini ga sa spojnim tunelima najduljim podzemnim iskopom u Hrvatskoj.

vožnja kroz tunel učka

Ovaj tunel predstavlja ne samo tehničko dostignuće, već simbol sigurnosti. Upotrijebili su tisuću tona eksploziva, te moderne tehnike koje su po prvi puta primijenjene u Hrvatskoj, poput pokretnih traka za odvoz materijala i tekućih eksploziva.

Ukupno je napravljeno 1,3 milijun tona iskopa materijala što je ¼ velike piramide u Egiptu te ugrađeno preko 6000 tona čelika što je otprilike količina čelika Eiffel tour-a. Ulaganjem od cca 200 milijuna eura osigurali smo završetak ovog projekta kroz inovativno club deal projektno financiranje.

radnici napuštaju tunel učka

Posebno bih istaknuo izazove s kojima smo se susreli – od teške geologije, velikog broja jama i pukotina, ali i globalnih kriza poput inflacije i pandemije te nedostatak radne snage. Jedan od najvećih izazova ovog projekta je bio izvesti radove u roku, uz postojeću cijev pod prometom, dakle bez zaustavljanja prometa.

svečano otvaranje tunela učka

Ovaj tunel, na kojem je bilo angažirano oko 500 radnika, predstavlja pobjedu nad preprekama, i dokaz je da kad radimo zajedno, možemo postići nevjerojatne stvari.